תוכן עניינים
נאמר רבות על חשיבות התוכן בימינו. עם זאת, לא כל תוכן שווה שיפרסמו אותו, ובאופן אישי, אני מאמינה, שאם עושים משהו, צריך לעשות אותו הכי טוב שאפשר, וזה כולל תוכן לאתרי אינטרנט, מאמרי קידום, פוסטים לרשתות החברתיות וכל פיסת טקסט שמייצגת את העסק או את המותג.
נשאלת השאלה, מה מגדיר תוכן איכותי? ואיך אתם יכולים לדעת אם האסטרטגיה הנוכחית שלכם עובדת? אז בואו נצלול לעומק ונבדוק תוכן איכותי מהו, ולמה הוא חשוב כל כך בנוף השיווק הדיגיטלי של היום.
מהו תוכן איכותי?
תוכן איכותי הוא ייצוג ברור ותמציתי של רעיון או קונספט, שנועדו למשוך את הקהל באופן מלא. מטרתו למשוך את קהלי היעד ולעזור להם להבין טוב יותר את המידע שאתם רוצים שהם ידעו על העסק או על החברה שלכם. בנוסף, תוכן טוב ממצב את המותג שלכם כסמכות בתעשייה על ידי כך שהוא נותן לחברה ולמותג שלכם קול ברור ותמציתי. למעשה, תוכן איכותי הוא המפתח לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מתוכננת היטב, וככל שתטיבו לפרסם תוכן איכותי, כך תרתמו את היתרונות שלו עבור העסק שלכם למימוש האסטרטגיה שקבעתם.איך יוצרים תוכן באיכות גבוהה?
יצירת תוכן היא לא משימה פשוטה, שלא לדבר על הפיכתו לאיכותי ומרתק. קחו בחשבון, שעם עודף המידע והמפרסמים שיש ברשת, זה די מאתגר ליצור תוכן מקורי, ובעל ערך, שיבלוט וימשוך את הקהלים הרלוונטיים. עם זאת, זה לא אומר שזה בלתי אפשרי. אז איך עושים זאת הלכה למעשה?הכרת הקהלים
אי אפשר ליצור תוכן שידבר לכולם, אבל אם אני יודעת לאילו קהלים אני פונה, אני יכולה ליצור תוכן שידבר אליהם. למעשה, ככל שאני מכירה את הקהלים של העסק טוב יותר, אני יכולה ליצור מסרים ממוקדים יותר, שיפגעו כמו חץ במטרה. כשהמטרה שלי היא לכבוש אותם, אני צריכה לדעת מה מניע אותם, מה מרגש אותם, מה מצחיק אותם, וממה הם לא יוכלו להתעלם.כתיבה בקול המותג
כדי להוציא את המיטב מהתוכן שאני מייצרת, עלי להשתמש בנימה הייחודית של המותג. פיתוח השפה הייחודית של המותג היא חלק בלתי נפרד מהמאפיינים שמבליטים אותו ומבדלים אותו מהמתחרים ומיתר המפרסמים, ולכן היא כל כך חיונית וחייבת להיות חלק מאסטרטגיית התוכן שלו.כתיבה תמציתית ומאורגנת
אני לא חוזרת על מסרים, לא ממחזרת מילים ולא מנסה להתחכם. תוכן איכותי צריך להיות ממוקד, ענייני, ברור, רלוונטי וישיר. לא פשוט להיות פשוט, אבל זה גם חלק מהעניין.גיבוי טענות
נתונים וחוויות אישיות הם חלק בלתי נפרד מכתיבה אותנטית שבונה אמון, ובלעדיהם כל מסע שכנוע עתיד להיכשל. לא מספיק לשכתב משהו שמישהו אמר, זה מרגיש לעוס, אז אני משתדלת לכתוב מהבטן, וכשצריך, אני מגבה את התוכן במספרים ועובדות.החשיבות של אסטרטגיית תוכן איכותית בשיווק דיגיטלי
בהקשר של שיווק דיגיטלי, תוכן כולל בתוכו את הטקסט, התמונות, האינפוגרפיקה, הסרטונים, קבצי האודיו והרכיבים הדיגיטליים האינטראקטיביים שנוצרים עבור אתר האינטרנט של העסק או חשבונות המדיה החברתית. מטרת התוכן היא להשיג תשומת לב מלקוחות פוטנציאליים ולשכנע אותם לקנות מוצרים או שירותים שיש לחברה להציע. ללא אסטרטגיית תוכן יעילה שהוקמה על ידי בעל עסק או משווק, המסרים של החברה עלולים שלא להישמע ולא להגיע ללקוחות פוטנציאליים שהיו יכולים לקנות את המוצר שלהם. אסטרטגיית תוכן חיונית לשיווק דיגיטלי, וביצוע נכון יכול לגרום לעסק להצליח. תוכן איכותי יכול להוביל לדירוג טוב יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP), מעורבות חזקה יותר ובסופו של דבר ליותר המרות עבור העסק שלכם. המרות פירושן מבקרים וקוראים שהופכים ללקוחות, שבסופו של דבר יגדילו את ההצלחה העסקית שלכם.שלוש שאלות מנחות שאני שואלת לפני שאני מתחילה ליצור תוכן
1. מה צריך להיות סגנון הכתיבה?
סגנון הכתיבה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת יצירת התוכן. אם אני כותבת על פיננסים, אני עושה שימוש בטרמינולוגיה של המשקיעים, ואם אני כותבת לבני נוער, אני אתייחס לכוכבי רשת או לשירים פופולריים. בכל מקרה, אני תמיד אכתוב בשפה שקהל היעד מבין, כדי שיתחבר לתוכן, ירצה להמשיך לקרוא ואפילו יבקש מידע נוסף.2. למי משווקים?
אפשר למקד את התוכן ללקוחות פוטנציאליים באמצעות מידע דמוגרפי או תחומי עניין, אבל אלה לא תמיד מנבאים באופן מדויק את מידת ההצלחה שהתוכן יניב. כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, חשוב לי לדעת יותר – בני כמה הם? מה הדעות הפוליטיות שלהם? מה הם אוהבים לארוחת הבוקר? מה יעדי החופשה המועדפים עליהם? ועוד. ככל שהמידע יהיה מדויק ורלוונטי יותר, כך אוכל ליצור תוכן שפוגע בול במטרה – בקהל היעד.3. האם התוכן רלוונטי ורענן?
הפיכת תוכן לרלוונטי ורענן אולי נשמעת מובנת מאליה, אבל תתפלאו לגלות כמה תוכן ממוחזר קיים ברשת, וזאת על חשבון תשומת הלב והזמן של המשתמשים, ומבלי לספק להם את מה שהם באמת רוצים. המפתח הוא לתת מענה לכוונת המשתמש באמצעות תוכן עדכני ומקורי, ומשם למשוך את הקהל, לסקרן אותו, לחשוף אותו ולהפוך אותו לעוקב ולקוח נאמן של המותג. חשוב להדגיש, כישורי כתיבה טובים חיוניים לכל סוג של עסק בעידן הדיגיטלי, אבל כדי להפוך את העסק שלכם למצליח יותר במונחים של שיווק מקוון, אתם צריכים לקחת את זה צעד אחד קדימה. אולי אתם מכירים את העסק שלכם טוב מאוד, אבל האם אתם יודעים לכתוב את זה? ישנן גישות רבות לכתיבת תוכן איכותי. נוכל לנקוט בגישה אישית, לצלול לתוך המגמות האחרונות בתעשייה, או להציע חוות דעת של מומחה לגבי משהו שעדיין לא נדון בהרחבה. לא משנה על מה נחליט לכתוב ואיך נעשה את זה, אוודא שזה יהיה רלוונטי ורענן.ומה בנוגע למאמרי קידום (SEO)? האם גם בקידום אתרים צריך תוכן איכותי?
SEO הוא דרך יעילה מאוד, כשהיא מיושמת כראוי, המסייעת לחברות לייצר תנועה באתר, להביא לידים מקוונים ולהגדיל את ההכנסות ממכירות. כשגוגל מעבדת מיליארדי חיפושים מדי יום, בסיס המשתמשים פשוט גדול מכדי להתעלם ממנו. אם נחזור 10 שנים אחורה בזמן, לתוכן לא הייתה חשיבות מכרעת בקידום אתרים. אפשר לומר שבאותם ימים, שיווק באמצעות תוכן היה בחיתוליו, ובטח שלא הייתה לו חשיבות מכרעת כל כך כמו בימינו, ויש לכך מספר סיבות:- בכל הנוגע לקידום אתרים, באותה תקופה, התוכן היה צריך רק לכלול את ביטויי המפתח במקומות מסוימים ובתדירות מסוימת כדי להרשים את הסורקים של גוגל שסרקו אתרים וניסו להתאים תוכן לשאילתות חיפוש. כיום, הסורקים של גוגל הפכו הרבה יותר טובים בזיהוי איכות התוכן, ולא רק בטיפול במילות מפתח מסוימות.
- בגלל שימוש לרעה ושימוש יתר, הרבה מטכניקות SEO ששימשו קודם לכן כבר לא עובדות. לדוגמה, אנשי קידום אתרים דחסו מילות מפתח לתוך מטא תגיות בצורה כל כך אגרסיבית, שגוגל החליטה בסופו של דבר להתעלם מהן. זה דומה לסבילות שגוף האדם פיתח לאנטיביוטיקה, וכמו בעולם הרפואה, גם בעולם הקידום, מקדמים נאלצו לשפר את השיטות ולהיות מתוחכמים יותר. ככל שיותר טכניקות מיושנות אלו נפלו ואיבדו את האפקטיביות שלהן, יצירת תוכן לקידום אתרים הפכה להיות הבסיס לבניית דירוג האתר ולרכישת קישורים נכנסים חיוניים לביצועי SEO.